Serviciile integrate de consultanta oferite de catre compania noastra pleaca de la ideea de proiect. Cu toate acestea, pe langa serviciile uzuale de consultanta putem oferi la cerere si servicii de consultanta conexe, in functie de necesitatile clientilor nostri.


Fuziuni si achizitii


Fuziunile si achizitiile (M&A), sunt aspecte ale strategiei corporative, care se ocupa cu cumpararea, vanzarea, impartirea si combinarea de diferite companii si entitati similare, care pot ajuta o intreprindere sa creasca rapid in sectorul in care activeaza sau in locul de origine, sau intr-un domeniu nou, fara a crea o filiala, alta entitate sau folosind un joint-venture. Activitatea de fuziuni si achizitii poate fi definita ca un tip de restructurare, in masura in care conduce la o oarecare reorganizare a entitatii respective, cu scopul de a asigura o crestere sau o valoare adaugata acesteia.Fuziunile, achizitiile si aliantele strategice sunt consecinta logica si inevitabila a competitiei intr-o economie mondiala fara bariere si din ce in ce mai integrata.

Printre serviciile de consultanta oferite de compania noastra in domeniul fuziunilor si achizitiilor (M&A) se numara:

  • Investigarea companiei (insolventa, debite restante etc.)
  • Analiza performantei afacerii si previziuni viitoare
  • Analiza riscului ( politic, legislativ, de industrie, de mediu)
  • Furnizarea de due diligence financar pentru investitori
  • Suport de specialitate oferit investitorilor in scopul obtinerii celei mai bune valori
  • Consultanta fiscala si juridica ex ante si post tranzactie

Dezvoltarea afacerii


„Cunostintele generale, indiferent de numarul sau diversitatea lor, nu sunt de mare folos pentru a castiga bani. Cunostintele specializate constituie cheia succesului.” (Napoleon Hill)

In prezent, orice antreprenor trebuie sa isi imparta eforturile intre administrarea firmei sale din punct de vedere juridic, fiscal si al resurselor umane, conectarea permanenta cu realitatea pietei aflata intr-o continua schimbare si informarea asupra noilor reglementari legislative. In acelasi timp dezvoltarea afacerii ar trebui sa constituie o prioritate. Echipa noastra de consultanti va pune la dispozitie o varietate de servicii de consultanta menite sa ajute compania sa evolueze, care includ:

  • Dezvoltarea unei strategii de business
  • Asistenta in implementarea strategiei de afaceri
  • Scrierea planului de afaceri si marketing
  • Gestionarea eficienta a resurselor umane
  • Gestionarea eficienta a riscurilor existente

Reorganizarea afacerii


Reorganizarea afacerii este un proces conceput pentru a revigora o companie cu probleme din punct de vedere financiar sau aflata in stare de insolventa. O reorganizare implica retratarea activelor si pasivelor, precum si discutii cu creditorii in scopul de a face aranjamentele necesare pentru mentinerea rambursarii. Practic, reorganizare este o incercare de a prelungi durata de viata a unei companii care se confrunta cu posibilitatea unui faliment, prin aranjamente speciale si un plan concret de restructurare a activitatii. Smart Business Projects dispune atat de know-how-ul cat si de resursele necesare intocmirii unui plan de reorganizare care sa corespunda nevoilor companiei dumneavoastra, sa respecte cerintele legale, si nu in ultimul rand, sa fie unanim aprobat de catre creditori.

Scopul fundamental al planului de reorganizare il reprezinta acoperirea pasivului debitorului aflat in insolventa, conform art. 2 din Legea 85/2014 privind procedura insolventei, in contextul asigurarii unui nivel al recuperarii creantelor pentru creditorii companiei superior celui de care acestia ar avea parte in cadrul unei ipotetice proceduri de faliment. Astfel, prin propunerile comerciale formulate de catre consultantii nostri in cadrul planului de reorganizare, se vizeaza o imbunatatire a activitatii companiei in conditiile maximizarii incasarilor si respectiv a profitului, in vederea acoperirii unui procent cat mai mare al creantelor existente fata de companiile aflate la masa credala.

Link-uri utile


Privacy Preference Center

  • Curs Expert Achizitii Publice  (cod COR 241940)

    Beneficii:

    • Planificarea eficienta a resurselor;
    • Identificarea aspectelor legislative din domeniu, precum si a legislatiei conexe;
    • Intelegerea rolului pe care achizitiile publice le joaca in organizatii;
    • Utilizarea corecta a metodelor si a tehnicilor utilizate in administrarea contractului;
    • Cunoasterea cerintelor specifice sistemului electronic SEAP;
    • Gestionarea situatiilor de risc;
    • Solutionarea eficienta a contestatiilor. 

    Agenda:

    • Ultimele reglementari in domeniul achizitiilor publice;
    • Introducere si principii generale;
    • Tipuri de contracte de achizitii publice;
    • Autoritatile contractante, domeniile de aplicare si exceptiile;
    • Calendarul achizitiilor publice si programul anual de achizitii publice;
    • Estimarea valorii contractelor de achizitii publice;
    • Caietul de sarcini si termene de solicitare a clarificarilor;
    • Reguli de participare la procedura de atribuire;
    • Publicarea anunturilor: de intentie, de participare si de atribuire;
    • Reguli speciale de transparenta, de comunicare si transmitere a datelor si de evitare a conflictelor de interese;
    • Licitatia deschisa, licitatia restransa, dialogul competitiv;
    • Negocierea cu/fara publicarea prealabila a unui anunt de participare;
    • Cererea de oferta, concursul de solutii;
    • Sistemul electronic de achizitii publice (site-ul www.e-licitatie.ro);
    • Atribuirea contractelor de achizitii publice;
    • Oferte alternative, subcontractanti;
    • Criterii de calificare si selectie: situatia financiara a ofertantului, capacitatea de exercitare a activitatii profesionale, situatia economico-financiara, capacitatea tehnica, standarde de asigurare a calitatii, criteriul de atribuire a contractelor de achizitii publice;
    • Stabilirea ofertei castigatoare si informarea candidatilor; incheierea contractelor de achizitii publice;
    • Anularea aplicarii procedurii de atribuire;
    • Contractele de concesiune si contractele sectoriale in activitati relevante;
    • Solutionarea contestatiilor;
    • Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, cai de atac impotriva deciziilor C.N.S.C.;
    • Solutionarea litigiilor in instanta; contraventii si sanctiuni.

    Cui se adreseaza:

    Angajati din Compartimentele de Achizitii Publice, vanzari, juridic, financiar, investitii, tehnic; membrii comisiei de evaluare a ofertelor de produse si servicii.

  • Curs Manager de Proiect (Cod COR 242101)

    Beneficii:

    • Dezvoltarea abilitatilor de planificare, organizare, coordonare a elementelor componente ale unui proiect
    • Dezvoltarea abilitatii de a identifica corect o problema, de a dezvolta o idee de proiect si de a o incadra intr-un Program Operational in vederea obtinerii unei finantari nerambursabile din Fonduri Structurale
    • Cresterea performantelor in domeniul managementului de proiect prin capacitate sporita de a raspunde in timp optim provocarilor aparute pe parcursul implementarii proiectului
    • Cresterea capacitatii de a intelege si de a raspunde cerintelor clientului / beneficiarilor proiectului
    • Familiarizarea cu lucrul in echipa si lucrul sub presiunea timpului
    • Dezvoltarea de abilitati necesare evaluarii si monitorizaarii unui proiect
    • Utilizarea/completarea corecta a a documentelor necesare accesarii fondurilor structurale
    • Imbunatatirea abilitatilor de coordonare a diferitelor tipuri de resurse (umane, financiare, de timp) implicate de un proiect
    • Imbunatatirea capacitatii de gestionare a relatiilor de parteneriat din cadrul proiectelor derulate, inclusiv a relatiei cu Finantatorul, imbunatatirea capacitatii de monitorizare si evaluare a proiectelor si, implicit, cresterea nivelului calitativ al produsului final oferit clientului.

    Agenda:

    • Prezentare proiecte de succes
    • Posibilităţi de finanţare a proiectelor
    • Definire concepte
    • Conţinutul unui proiect: scop; obiective; activităţi; grupuri ţintă; rezultate; buget; indicatori; monitorizare; evaluare
    • Planificarea unui proiect
    • Contractarea şi subcontractarea – achiziţiile publice
    • Structura contractului de finanţare
    • Resursele umane ale proiectului
    • Planul/orarul activităţilor proiectului
    • Bugetul proiectului
    • Monitorizarea, raportarea şi evaluarea proiectului
    • Responsabilităţi manager proiect
    • Implementarea unui proiect
    • Ciclul managementului de proiect
    • Echipa proiectului
    • Managementul riscului
    • Managementul timpului

    Cui se adreseaza:

    Expertilor in elaborarea si implementarea proiectelor publice si private si celor interesati in intelegerea tehnicilor de management al proiectelor.

  • Curs Expert Accesare Fonduri Structurale si de Coeziune Europene (cod COR 242213)

    Obiectivul cursului:

    • Cunoasterea structurii institutionale, a cadrul programatic si a etapelor de realizare a proiectelor finantate din Fondurile Structurale si de Coeziune
    • Clarificarea aspectelor critice din Ghidul Solicitantului si cunoasterea aprofundata a criteriilor de eligibilitate, 
    • Identificarea nevoilor beneficiarilor de proiecte in raport cu obiectivele programelor 
    • Cunoasterea elementelor cheie ale unui proiect de succes: relevanta proiectului, coerenta si maturitatea proiectului, sustenabilitate proiectului, analiza cost-eficienta si analiza cost-beneficiu.

    Beneficii:

    • Documentarea necesara realizarii proiectului
    • Identificarea surselor de finantare
    • Intocmirea corect si eficienta a documentelor proiectului. Cererea de Finantare. Planul de Afaceri. Prognoza economico-financiara. Cash Flow. Calculul indicatorilor ai proiectului.
    • Implementarea corecta si eficienta a proiectului
    • Managementul raportarilor si al cererilor de rambursare

    Agenda:

    • Abordari si concepte folosite in procesul de accesare a fondurilor europene
    • Cadrul programatic si institutional al Instrumentelor Structurale in Romania:
    • Identificarea ideilor de proiect
    • Analiza factorilor interesati
    • Analiza/Arborele problemelor
    • Redactarea justificarii si contextului proiectului
    • Analiza strategiei proiectului
    • Formularea scopului si a obiectivelor specifice proiectului
    • Planificarea activitatilor
    • Elaborarea graficului Gantt
    • Estimarea resurselor proiectului
    • Categorii de cheltuieli eligibile in cadrul programelor operationale
    • Intocmirea bugetului proiectului
    • Managementul riscului
    • Elaborarea matricei riscurilor
    • Monitorizarea si evaluarea proiectului
    • Redactarea rezultatelor anticipate, estimarea indicatorilor de proiect
    • Redactarea sustenabilitatii proiectelor
    • Elementele esentiale specifice contractului de finantare
    • Elementele esentiale specifice derularii procedurilor de achizitii publice
    • Managementul comunicarii in proiecte

    Cui se adreseaza:

    Programul se adreseaza reprezentantilor Institutiilor Publice Locale si Centrale, IMM-urilor, Coordonatorilor si Asistentilor de Proiecte si tuturor celor care doresc sa implementeze proiecte finantate din Fondurile Structurale.

  • Curs Evaluator Proiecte (Cod COR 241263)

    Beneficii:

    • Analiza domeniului vizat de proiect si a strategiilor de dezvoltare existente;
    • Identificarea nevoilor specifice si a obiectivelor;
    • Analiza obiectivelor  finantatorului si a regulilor de acordare a finantarii;
    • Analiza relevantei respectivului proiect pentru finantator;
    • Identificarea obiectivelor si prioritatilor finantatorului, vizate de proiect;
    • Elaborarea metodologiei de evaluare, in functie de domeniul vizat;
    • Elaborarea si analizarea manualului de evaluare;
    • Identificarea metodei de evaluare specifice;
    • Identificarea instrumentelor necesare legate de managementul de proiect;
    • Identificarea instrumentelor financiare si legislative;
    • Identificare modalitati de comunicare cu alti evaluatori.

    Agenda:

    • Prezentare generala a cadrului legislativ care guverneaza procesul de evaluare a proiectelor cu finantare nerambursabila, programele de finantare nerambursabila existente
    • Documentul cadru de implementare – Ghidul solicitantului. Criterii de eligibilitate si selectie. Metodologia de evaluare. Tipuri de greseli frecvente.
    • Specificul calitatii de evaluator al proiectelor cu finantare nerambursabila: diferente/similitudini ANEVAR si Asociatia Romana de Evaluatori Proiecte Publice
    • Expertiza necesara in desfasurarea activitatii de evaluare proiecte cu finantare nerambursabila
    • Contractul trilateral: Autoritatea de Management care gestioneaza proiectele din cadrul programului aflat in evaluare, Societatea desemnata castigatoare pentru evaluarea de proiecte, Evaluatorul

    Cui se adreseaza:

    Experti evaluatori in cadrul acordurilor si contractelor de evaluare ale Ministerului Fondurilor Europene precum si ale Autoritatilor Contractante precum: AMPOSDRU, AMPOSMEDIU, AMPOAT, AMTransport, AMPOR.